avr.

Ch’Lanchron : éch jornal in picard tout du long

Conférence sur la langue picarde

Organisé par : Agence régionale de la langue picarde
Lieu : Bibliothèque Louis Aragon - 50 rue de la République

Par Jean-Luc VIGNEUX, rédacteur en chef de la revue Ch’Lanchron

In picard  :
Écmint qu’éne gazette toute in picard hansèe al o peu vir él jour ? Écmint qué Ch’Lanchron il a vnu au monne ? Écmint qu’i tient l’cœup ? Ch’est lo qu’is sont chés tchéstions.

En français :
Comment se fait-il qu’un journal entièrement rédigé en picard ait vu le jour ? Comment Ch’Lanchron est-il né ? Comment fait-il pour perdurer ? Voilà les questions qui sont posées.

In picard :
Chl’afoaire lo a rmonte à chés énèes 70, quante deux jonnes nasus is ont maginè d’foaire toute in picard : des canchons, dz’artiques, des bindes à dessins, des lives… Is n’étoai’t éfrai d’érien ! Pi, au moé d’jouin 79, Jacques il o dit à Jean-Luc : « Os dvroéme foaire un jornal toute in picard… I n’y én o janmoais yeu dvant. »
Et pi chl’avinture al s’érporsuit coér innhui.

Ch’est chl’histoére lo qu’al vos sro racontèe pèr Jean-Luc Vigneux, rédigeu in chéf dé Ch’Lanchron, éscreutaire d’échl achuchon qu’il écore chol gazette… Li il o toute din s’téte !

Chl’adviserie al diro in picard échl histoére dé Ch’Lanchron vu qu’ch’est un jornal picard qu’il est pinsè, écrit et pi déssinè in picard éd long in bout édpu 1980.

En français :
L’histoire remonte aux années 70, quand deux jeunes gens ont imaginé pouvoir tout faire en picard : des chansons, des actualités, des bandes dessinées, des livres… Rien ne leur faisait peur ! Et, un jour de juin 79, Jacques demande à Jean-Luc : « Nous devrions faire un journal entièrement en picard… Il n’y en a jamais eu jusqu’ici. »
Et l’aventure se poursuit toujours aujourd’hui.
Voilà l’histoire qui vous sera racontée par Jean-Luc Vigneux, rédacteur en chef de Ch’Lanchron, secrétaire de l’association support juridique du trimestriel… il a tout en tête !

La conférence parlera en picard de l’histoire de Ch’Lanchron puisque c’est un journal picard qui est pensé, écrit et dessiné en picard du début à la fin depuis 1980.

Jeudi 21 avril 2016 à 17h30

Entrée libre et gratuite dans la limite des places disponibles

aoû

Fête des AMAP HdF